tirsdag den 18. november 2008

KULDE af Christian Rom

I august ledede børnebogsforfatteren Henrik Einspor et forfatterværksted her i Vanløse. En af skriveøvelserne i forbindelse med værkstedet var at beskrive følelsen af KULDE. Deltagerne havde 5 minutter til øvelsen. Her er hvad Christian Rom skrev:

KULDE:

"Jeg frøs, det var fugtigt og overhovedet ikke varmt.
Jeg kunne ikke mærke mine hænder og rystede over hele kroppen.jeg havde det, som om jeg havde siddet inde i en fryser hele midt liv.
Jeg kunne nærmest ikke bevæge mig, som om jeg sad i en issblok.
Jeg er ved at blive ét med den frost, der dækker min livløse krop.
Jeg får gåsehud.
Jeg vågnede under den frost der dækkede mig.
Jeg prøver at skubbe den væk, men der falder mere ned over mig."
På billedet kan du se Christian læse sin tekst op i forbindelse med afslutningen på forfatterværkstedet.

Tak for teksten, Christian!

Ingen kommentarer: