lørdag den 6. december 2008

En bjælde fra Julemandens slæde

"Jeg vidste, at jeg kunne få ligegyldigt hvilken gave jeg havde lyst til. Men det, jeg allermest ønskede mig til jul, lå ikke nede i Julemandens kæmpestore sæk.

Jeg ønskede mig nemlig mere end noget andet en af sølvbjælderne fra Julemandens slæde. Da jeg sagde det, smilede Julemanden. Han gav mig et knus og bad så en nisse om at skære en bjælde af et af rensdyrenes seletøj.

Nissen afleverede den til Julemanden. Han rejste sig, holdt bjælden højt i vejret og råbte: "Årets første julegave!"

Dagens julebogscitat er fra Polarekspressen.

Dagens julenød: Hvad drikker børnene i toget på vej til Nordpolen?

Du kan læse mere om julekalenderquizzen på Vanløse Biblioteks Børneblog.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej børneblog.

Polaekspressen er en rigtigt god bog, måske bare ikke for de aller mindste.


Hilsen Anne og Monica.

Morten Halskov Jensen sagde ...

Nej, det kan I have ret i, men stemningen er ret speciel. Kan I huske hvad det er børnene drikker i toget? Polarekspressen er foresten også filmatiseret.