onsdag den 3. december 2008

Oles skitur

"Og nu kan det nok være, der kom liv i kludene! De ville allesammen lege med Ole og vise ham deres kunster. Først løb de på ski på en bakke med vældige hop. Så lærte de Ole at løbe på skøjter på en dam på gårdspladsen. Så lavede de snemænd og en stor snefæstning, og så skulle de jo storme fæstningen, og de begyndte at slås med sne, så sneen røg dem om ørerne."

Dagens julebogscitat er fra Oles skitur.

Dagens julenød: Hvor bor børnene, som Ole leger med i sneen?
Du kan læse mere om julekalenderquizzen på Vanløse Biblioteks Børneblog.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej børneblog.
Vi læste oles skitur igår, vi kunne desværre ikke finde svaret, det er nu også svært at finde bøgerne og læse dem da I ikke har de fleste paa vanløse bibliotek og så skal man til at reservere dem, og det tager noget tid. bogen var ellers rigtig god!

Hilsen Anne og Monica

Morten Halskov Jensen sagde ...

Jeg er glad for at I kunne lide bogen. Jeg tog den med fordi jeg kan huske den fra da jeg var dreng og fik den læst højt af min mor (hej mor!) - og så er tegninger super fine. Jeg beklager, at det ikke altid er let at få fat i bøgerne på biblioteket.